Pokalbis apie vasarines padangas, vairuojant žiemą

Kai žiemą automobiliui uždedamos vasarinės padangos, važiuoti galima, tačiau nesaugu ir neefektyvu. Deja, kelyje vis dar pasitaiko žmonių, neretai išprovokuojančių avarines situacijas, kuriems tokie reikalavimai – nė motais. Apie tai, kodėl būtina vasarą naudoti vasarines, o žiemą žiemines, ir kokie yra universalių padangų trūkumai, pasakoja ilgametę patirtį automobilių pramonėje turintis meistras Tomu.

Nepakeistos padangos – neekonomiška

Paklaustas, kodėl žmonės kartais vengia taisyklių ir visgi naudoja padangas ne pagal paskirtį, ne jų realiu eksploatavimo sezonu, Tomas sako, kad pagrindinė priežastis, ko gero, yra negebėjimas žvelgti į tolimą ateitį. „Žinote, kaip sako, kad šykštus moka du kartus“, – juokauja vyras. „Tai taip neretai nutinka ir tiems, kuriems vasarinės padangos tarnauja ir vasarą, ir žiemą. Kartais vairuotojas neturi iš ko pasikeisti padangų, galbūt tikisi, kad daug žiemą nevažinės, todėl taip ir lieka su vasariniais ratais. Deja, vasarines padangas žiemą dėvėti yra ir pavojinga, ir neekonomiška, nes jos dėvisi ne visai tinkamai, greičiau bus „sunaudotos“. Dar neefektyviau – vasarą važinėti su žieminėmis padangomis, kurių grublėtas paviršius greitai nudyla, ir dar neprasidėjus kitam šaltajam sezonui, vairuotojui gali tekti keisti padangas. Universalios tinka labiausiai tada, kai žmogus iš tiesų mažai važinėja, tačiau jos taip pat greitai dėvisi, nes nėra pritaikytos nei vasarai, nei žiemai, be to, žiemą su jomis nėra pakankamai saugu“, – dalijasi patirtimi meistras.

Pavojus gyvybei ir „briedžio testas“

Anot Tomo, neapdairus padangų naudojimas dažnai kelyje pražudo ir sužeidžia vairuotojus. „Ypač pavojinga yra slidžią žiemą, kada net ir su žieminėmis padangomis galima lengvai paslysti, tai ką prieš jas gali laimėti vasarinės padangos? Nebent atsitiktinę sėkmę. Neseniai stebėjau vieną eksperimentą, vadinamąjį „briedžio testą“ su skirtingomis padangomis“ – pasakoja meistras. Beje, briedžio testu vadinamas eksperimentas, kai įsibėgėjus automobiliui jis staiga turi sustabdyti ir aplenkti kliūtį – taip, tarsi į kelią staiga iššoktų briedis. „Pirmiausiai patyręs vairuotojas važiavo su visomis keturiomis žieminėmis padangomis – jam puikiai pavyko apsisukti slidžiame kelyje, staigia sustabdžius. Kai tą patį manevrą pakartojo neįgudęs vairuotojas, buvo šioks toks nuslydimas nuo kelio, bet nežymus. Vėliau buvo tas pats kartojama užmovus galines universalias arba galines žiemines padangas. Antruoju atveju patyręs vairuotojas dar suvaldė automobilį, o nepatyręs – nuslydo į griovį. Trečiuoju atveju, kai vienos padangos buvo žieminės, o kitos vasarinės – abu vairuotojai pateko į avarinę situacija. Šis testas puikiai iliustruoja ir moko, kad žieminių padangų geriau nepakeisti vasarinėmis, o ir universalias dėvėti ne tada, kai keliuose labai slidu“, – moko specialistas.

Ričardas

Ričardas paskelbė 156 publikacijas

Įrašų navigacija


Parašykite komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus skelbiamas. Privalomi laukeliai pažymėti simboliu *

Jūs galite naudoti šiuos HTML tag'us:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>